Přeskočit na hlavní obsah

Emaily v Škole na webe

Emaily v Škole na webe

Škola na webe pri svojej prevádzke využíva pri niektorých operáciách email ako prostriedok na odosielanie potrebnej a požadovanej informácie cieľovému adresátovi. Tento dokument ponúka prehľad základných funkčností, kde sa použitie emailu vyskytuje a popisuje obmedzenia, ktoré nastanú, ak emaily z nejakého dôvodu nefungujú správne. Zároveň ponúka postupy ako daný problém vyriešiť.

Aktivácia Školy na webe

Po pridelení licencie je potrebné Školu na webe aktivovať. Proces zabezpečí vytvorenie databázy ŠNW pre Vašu školu, načíta do databázy všetky potrebné údaje a umožní Školu na webe používať na webe. V procese aktivácie Škola na webe odosiela potrebné prihlasovacie údaje pre administrátora na email zadaný pri aktivácii. Bez týchto údajov administrátor nebude schopný synchronizovať údaje do Školy na webe ani sa nebude schopný prihlásiť do webového rozhranie Školy na webe.

Odporúčame, aby sa administrátor prihlásil po aktivácii do webového rozhrania a zmenil si svoje vygenerované heslo na stránke http://zsxxx.skolanawebe.sk alebo https://moja.skolanawebe.sk/skola/zsxxx

Aktivačný email je odosielaný z emailu zákazníckej podpory.

Riešenie problémov

Ak administrátor školy vyplní pri aktivácii zle svoj email (napr. urobí preklep), nebude schopný pracovať so Školou na webe. Po zle zadanom emaile je potrebné obrátiť sa na zákaznícku podporu pre produkt ŠNW a požiadať o vyriešenie vzniknutého problému. Informácie o zákazníckej podpore nájdete na webovej stránke https://www.skolanawebe.sk/otazky.php. Všeobecné informácie o Škole na webe (prihlásenie, overenie emailu, zmena hesla) nájdete v návode na stránke Základné informácie.

Zákaznícka podpora Vám pomôže pri oprave chybne zadaného emailu administrátora.

Stratené heslo

V prípade, že ktorýkoľvek používateľ (administrátor, rodič, žiak alebo učiteľ) stratí alebo zabudne svoje prístupové heslo do Školy na webe má na stránke http://zsxxx.skolanawebe.sk k dispozícii funkciu stratené heslo, ktorá mu pomôže s obnovou jeho hesla.

Predpokladom správneho fungovania tejto funkcie je, aby používateľ mal v Škole na webe správne vyplnenú platnú a funkčnú emailovú adresu. Na túto emailovú adresu mu budú odoslané pokyny na obnovu strateného hesla.

Riešenie problémov

Používateľ nemá vyplnený email

Ak používateľ nemá vyplnený email v Škole na webe je potrebné, aby administrátor školy preveril identitu používateľa (rodiča, žiaka, učiteľa) a vyplnil jeho email v eŠkole. Po následne vykonanej synchronizácii si obnovu hesla môže urobiť sám používateľ na stránke http://zsxxx.skolanawebe.sk cez funkciu stratené heslo.

Pri tejto chybe nemôže asistovať Zákaznícka podpora Školy na webe – overiť identitu používateľa a opravu údajov v eŠkole musí urobiť administrátor školy. Zákaznícka podpora Školy na webe presmeruje používateľa s týmto problémom na vedenie Vašej školy.

Používateľ má zle vyplnený email

Ak používateľ má v Škole na webe vyplnený email, ale obsahuje chybu, či preklep, email nebude možné na takúto adresu doručiť. Preto ani odoslaný email s pokynmi pre obnovu hesla nebude správne doručený.

Opravu môže zabezpečiť administrátor školy tak, že opraví chybne zadaný email používateľa (rodiča, žiaka, učiteľa) v eŠkole a následne urobí synchronizáciu so Školou na webe. Po vykonanej synchronizácii si obnovu hesla môže urobiť sám používateľ na stránke http://zsxxx.skolanawebe.sk cez funkciu stratené heslo.

Pri tejto chybe nemôže asistovať Zákaznícka podpora Školy na webe – overiť identitu používateľa a opravu údajov v eŠkole musí urobiť administrátor školy. Zákaznícka podpora Školy na webe presmeruje používateľa s týmto problémom na vedenie Vašej školy.

Rozosielanie známok emailom

Rozosielanie známok je zabezpečované Školou na webe iba v prípade, ak túto funkcionalitu administrátor školy povolil. Odosielanie známok je zabezpečované na adresy rodičov (resp. zákonných zástupcov).

Email so známkami je odosielaný zo Školy na webe. Ak rodič na tento email so známkami odpovie, odpoveď rodiča bude smerovaná na email školy.

Riešenie problémov

Rodič nemá vyplnený email

Ak používateľ nemá vyplnený email v Škole na webe nebude dostávať známky emailom.

Pri tejto chybe nemôže asistovať Zákaznícka podpora Školy na webe – overiť identitu používateľa a opravu údajov v eŠkole musí urobiť administrátor školy. Zákaznícka podpora Školy na webe presmeruje používateľa s týmto problémom na vedenie Vašej školy.

Rodič má chybne vyplnený email

Ak v emaile rodiča v Škole na webe sa nachádza preklep alebo iná chyba, takýto email bude odoslaný na zlú emailovú adresu a nebude preto doručený rodičovi. Zvyčajne sa vráti emailom upozornenie, že email je nedoručiteľný. Ak zákaznícka podpora Školy na webe zaregistruje takýto email, označí ho za zakázaný. Od tej chvíle nebude Škola na webe na takýto email doručovať žiadne emaily.

Pri tejto chybe nemôže asistovať Zákaznícka podpora Školy na webe – overiť identitu používateľa a opravu údajov v eŠkole musí urobiť administrátor školy. Zákaznícka podpora Školy na webe presmeruje používateľa s týmto problémom na vedenie Vašej školy.

Poslať správu

Táto funkcionalita ponúka rodičom možnosť písať a odosielať emailové správy učiteľom z prostredia Školy na webe.

Email so správou je odoslaný z emailu zákazníckej podpory na email učiteľa, ktorému je správa adresovaná. Ak učiteľ nemá svoj email v Škole na webe vyplnený, správa sa odošle na email školy. Ak učiteľ na tento email odpovie, odpoveď bude smerovaná na email rodiča.

Riešenie problémov

Rodič nemá vyplnený email

Ak rodič nemá vyplnený email v Škole na webe nebude mať možnosť využiť funkciu Poslať správu. Riešenie je jednoduché – rodič si musí vyplniť svoj vlastný email vo webovom rozhraní ŠNW.

Pri tejto chybe nemôže asistovať Zákaznícka podpora Školy na webe a nie je potrebná ani aktivita administrátora školy.

Rodič má chybne vyplnený email

Ak sa v emaile rodiča v Škole na webe nachádza preklep alebo iná chyba, takýto email bude odoslaný korektne na adresu učiteľa, resp. adresu školy. Problém nastane pri odpovedi, ak sa učiteľ pokúsi na takýto email odpovedať. Odpoveď bude odoslaná na chybný email rodiča.

Riešením je zistiť u rodiča (telefonicky, cez jeho dieťa dotazníkom a pod.) správny email a odpoveď na správu rodiča zaslať na zistený správny email. Administrátor školy musí urobiť ešte druhý krok, aby sa chyba v budúcnosti neopakovala – email rodiča je potrebné opraviť v eŠkole a následne urobiť synchronizáciu údajov do Školy na webe. Opraviť svoj email môže aj sám rodič v rozhraní Školy na webe na webe.

Pri tejto chybe nemôže asistovať Zákaznícka podpora Školy na webe – overiť identitu používateľa a opravu údajov v eŠkole musí urobiť administrátor školy alebo to musí urobiť sám používateľ (rodič) vo webovom rozhraní ŠNW.

Učiteľ nemá vyplnený email

Ak učiteľ nemá vyplnený email v Škole na webe a rodič sa pokúsi odoslať mu z prostredia ŠNW správu, táto správa bude doručená na email školy.

Riešenie problému je jednoduché – administrátor alebo iný pracovník, ktorý spravuje emailovú schránku školy, musí poslať ďalej email adresátovi. Meno adresáta, ktorému bola správa odoslaná je vždy uvedené v zaslanom emaile.

Pri tejto chybe nemôže asistovať Zákaznícka podpora Školy na webe. Administrátor školy môže vyplniť email učiteľa v eŠkole a následne synchronizovať údaje do Školy na webe. Druhá možnosť je požiadať učiteľa, aby si svoj email v Škole na webe vyplnil sám.

Učiteľ (alebo škola) má chybne vyplnený email

Ak sa v emaile učiteľa (školy) v Škole na webe nachádza preklep alebo iná chyba, takýto email bude odoslaný na adresu učiteľa, resp. adresu školy. Tento email však kvôli chybe v adrese nebude doručený adresátovi.

Ak sa takáto chyba dostane na Zákaznícku podporu Školy na webe, Zákaznícka podpora bude kontaktovať školu a upozorní ju na tento problém. Nápravu musí urobiť administrátor školy v nastavení emailu učiteľa, resp. emailu školy v eŠkole.

Ukážka – nedoručiteľné emaily

Všetky emailové adresy, z ktorých sa vrátia emaily ako nedoručiteľné, budú v ŠNW zakázané až do doby, kým majiteľ emailovej adresy neopraví adresu na platnú a funkčnú.

Preplnená schránka

Niekedy je možné, že email nie je doručiteľný z dôvodu, že schránka používateľa (učiteľa, rodiča) je preplnená. Príklad chybovej správy, ktorá oznamuje, že emailová schránka rodic@domena.sk je preplnená. Jediná možnosť ako vyriešiť tento problém je upozorniť používateľa inou cestou, že má emailovú schránku preplnenú – napr. telefonicky alebo cez jeho dieťa v škole.

Preklep v adrese

Ak v emaile sa nachádza v adrese preklep alebo iná chyba, takýto email sa vráti ako nedoručiteľný. Jediným riešením je opraviť chybný email adresáta – v príklade na obrázku je to rodic@domena.sk – a email odoslať znova.