eRozhodnutia - odosielanie rozhodnutí elektronicky
Všetky potrebné informácie o eRozhodnutiach nájdete aj na stránke erozhodnutia.sk
1. Inštalácia produktov
Informácie o cenách a produktoch nájdete na stránke erozhodnutia.sk v sekcii CENY A OBJEDNÁVKY.
1.1. eTlačivá a eŠkola
Produkty sú súčasťou inštalácie Komplexnej školskej agendy.
1.2. Podpisuj
Program Podpisuj si môžete stiahnuť tu: Podpisuj (verzia pre Windows)
Postup ako si nastaviť program Podpisuj a prepojiť ho s programami eŠkola a eTlačivá nájdete tu: nastavenie
Položky Prihlasovacie meno, ID organizácie a Súbor s kľúčom musíte nastaviť samostatne v programe eTlačivá aj v programe eŠkola.
1.3. ADMIS
Informácie o produkte nájdete na stránkach spoločnosti Dokumenta.
Pre spoluprácu programov eŠkola a ADMIS je potrebné vyplniť príslušné nastavenia v sekcii ADMIS v eŠkole.
2. Vydávanie rozhodnutí
Elektronicky podpísať a odoslať vo formáte ASICE sa dajú iba podporované rozhodnutia. V eTlačivách sú identifikované ikonou XML v stĺpci Export.
Rozhodnutie daného typu je potrebné najprv vystaviť žiakovi v eŠkole. Následne sa na pohľade Rozhodnutia označia rozhodnutia rovnakého typu, ktoré chcete odoslať. Pravým klikom sa vyvolá kontextové menu, a z neho sa zvolí položka Elektronické úradné dokumenty -> Podpísať a odoslať.
Po zvolení možnosti Podpísať a odoslať prebehne kontrola inštalácie a nastavení všetkých aplikácií. Ak kontrola nenájde žiadne chyby, spustí sa proces podpisovania a odoslania rozhodnutí.
Video návody ku celému procesu nájdete aj na stránke erozhodnutia.sk v sekcii PODPORA.
3. Často kladené otázky
3.1 Po vygenerovaní autorizačných doložiek sa zobrazí chyba Nepodarilo sa odoslať Rozhodnutie
V programe ADMIS skontrolujte, či máte vytvorený aktuálny rok.
3.2 Chyba pri odosielaní rozhodnutí: Nepodarilo sa zistiť stav elektronických schránok adresátov
Ak ste v minulosti úspešne odoslali rozhodnutia, tak chybu môže spôsobovať výpadok služieb slovensko.sk V takom prípade je potrebné počkať, kým výpadok neskončí.
Ďalej táto chyba môže byť spôsobená chýbajúcou Dohodou o integračnom zámere. V tomto prípade je potrebné kontaktovať spoločnosť Dokumenta.
3.3 Chyba pri validácii podľa XML schémy
Zvyčajne ide o chybne vyplnené číslo ulice v adrese zákonného zástupcu (napríklad súpisné číslo obsahuje písmeno). Ak by ste chybu nevedeli nájsť, prepnite sa v eŠkole na pohľad Výstupy, v predefinovaných výstupoch kliknite na Rozhodnutia a použite výstup eRozhodnutia - validácia XML. Výstup zobrazí tie rozhodnutia v ktorých sa chyba v súpisnom čísle nachádza.
3.4 Zlyhalo prihlásenie do aplikácie Podpisuj
Skontrolujte prihlasovacie údaje eŠkoly a eTlačív pre Podpisuj. V programe eŠkola ich nájdete na pohľade Nastavenia. V programe eTlačivá kliknite na hlavné menu (motýlik vľavo hore), zvoľte Nastavenia a záložku Export.
Ak sú prihlasovacie údaje v poriadku, odporúčame kontaktovať helpdesk firmy Archimetes a preveriť, či máte uhradené všetky licenčné poplatky.